Lelde Venškevica

Drukāt Drukāt | Jautā ārstam
February 20, 2013

Pirms 4 gadiem atklāja man POS un ārsts irakstīja dzert hormonālās tabletes Belara, pagājušo gadu biju uz pārbaudi un viss kārtībā nav ne minas no POS, bet tagad gribētu pārtraukt zāļu lietošanu un izvēlēties citu kontracepciju(prezervatīvus)jo sex ir neregulāri un svars arī pieaug no šīm tabletēm. Vai POS var atgriezties atkal, vai ir iespējams ka tas ir izarstēts un pārtraucot tablesu lietošanu menešreizes bus regulāras un ja nebūs tad kad man atkal vajadzētu sākt uztraukties un atsākt lietot zāles?Vārbūt ir cits veids bez hormoniem kā ārstēt POS.

 

 

Labdien, Lelde!

Daļai pacientu pēc hormonālās kontracepcijas pārtraukšanas veiksmīgi novēro spontānu ovulāciju, grūtniecību, utt. Tomēr citām pacientēm POS simptomātika turpinās. Ieteiktu Jums konsultēties ar savu ginekologu, lai pēc hormonu pārtraukšanas noteiktu papildus izmeklēšanas un savlaicīgi ieteiktu iespējamo ārstēšanu.

Atbildi sagatavoja dr. Māris Arājs.