Pielāgo biroja ekipējumu!
Tavi ikdienas biroja „ieroči” ir klaviatūra, monitors un telefona aparāts. Iemācies tos izmantot pareizi, lai nekaitētu savai veselībai!
Klaviatūrai ir jāatrodas tieši Tev priekšā pēc iespējas tuvāk. Noskaidro, kuru klaviatūras daļu Tu izmanto biežāk un izvieto šo daļu tieši sev pretī. Ja Tava ikdiena vairāk saistīta ar ciparu ievadi, centrā, visticamāk, atradīsies klaviatūras labā puse.
Peli novieto pēc iespējas tuvāk klaviatūrai, lai neveidotu nevajadzīgu muguras izliekumu, cenšoties sasniegt to nevajadzīgā attālumā. Lai novietotu peli tuvāk klaviatūrai, izmanto mazliet slīpu virsmu vai peles tiltu.
Ļoti būtiski, lai datora monitors atrodas vajadzīgajā – vismaz rokas (apmēram 60 cm)– attālumā no Tevis. Otrs tikpat būtisks nosacījums – gaisma. Vai strādājot pie datora, monitoram ir pietiekošs apgaismojums? Ja Tava darba vieta atrodas pie loga, pielāgo aizkarus vai žalūzijas savai darba vietai, nevis otrādi. Dari pēc iespējas visu, lai panāktu iespējami labāku apgaismojumu.


Atceries arī, ka datora monitoram ir jāatrodas tieši Tev pretī, nevis kaut kur sānā. Pielāgo monitoru savai visērtākajai sēdus pozai, nevis pielāgojies monitora atrašanās vietai. Lielākajai daļai monitoru ir regulējams ekrāna augstums – izmanto šo iespēju, lai noregulētu monitoru tieši Tev vajadzīgajā augstumā.
Būtiska nozīme ir arī tam, kur atrodas Tavs telefona aparāts. Svarīgi, lai Tu tam nepieciešamības gadījumā vari piekļūt bez pūlēm. Iespējams, Tu nevarēsi laikā atbildēt uz zvanu, ja telefons atradīsies „papīru ierakumos”.
Lai gan mūsdienās Tev pieejami dažādi palīglīdzekļi, kas atvieglo Tavu ikdienu un ķermeņa slodzi, atceries, ka tikai Tu pats esi indikators savai pašsajūtai. Tāpēc ikdienā rūpējies par to, lai samazinātu ārējās vides negatīvo ietekmi uz savu ķermeni.

Video pamādcība - http://nesaap.lv/birojadzive/galerijas/ka-pareizi-sedet-pie-datora

Lielāko savas dzīves daļu Tu pavadi birojā – sēžot, ilgstoši strādājot ar datoru, cilājot smagas dokumentu mapes. Tu ļoti labi apzinies, ka šāds dzīvesveids nenāk par labu tavai veselībai, diemžēl lielākoties esošo situāciju nav iespējams mainīt. Bez sēdēšanas pie datora darbs netiks izdarīts, mape pati neaizies līdz savam galamērķim, bet kopētājs bez papīra diemžēl vēl nekopē. Izklausās drūmi? Nē, jo tev ir risinājums, kā palīdzēt savam ķermenim

Viens no pārsteidzošākajiem faktiem, ko māca jau bioloģijas stundās skolā ir tas, ka aptuveni 70% cilvēka organisma sastāv no ūdens! Tieši ūdens radikāli ietekmē cilvēka organisma stāvokli. No tā kvalitātes ir atkarīga mūsu veselība. Ārsti iesaka lietot 1,5-3 litri tīra dzeramā ūdens katru dienu.

Kas sadarīts pa darba nedēļu, vari izlabot pēc darba vai brīvdienās! Nodarbe, kas mazinās muguras saspringumu un nostiprinās muguras muskuļus, ir peldēšana!

Labi, ka esi jau sagādājis telti, guļammaisu un ietilpīgu mugursomu. Bet vai padomāji par ērtiem apaviem?

Lapas