Esam jau stāstijuši par to, kāda ir pareizākā poza, sežot ilgstoši. Tomēr bieži vien mūsu muguras sāpju lielākais ienaidnieks ir tieši nepareizas izvēles krēsls.

Krēslam, uz kura nepieciešams ilgi sēdēt, jāatbilst vairākiem kritērijiem:

Ja sirgsti ar 21. gadsimta tipiskāko slimību – stresu, ko izraisījušas nebūšanas darba vidē, pat spraigā darba dienā atrodi laiku īsiem rituāliem, kas noņems saspringumu.

Šeit būs piecas ātras iedarbības pret-stresa metodes.

Cilvēks spēj noturēt savu ķermeni un kustēties, pateicoties kaulu-muskuļu sistēmas saskaņotai darbībai. Ja kāda iemesla dēļ viena skeleta daļa tiek pārslogota, bet cita-nepilnīgi vai nepareizi noslogota, rodas stājas nestabilitāte, uz ko reaģē muskuļu sistēma - parādās muskuļu sāpes.

Dzīves laikā cilvēks iepazīst dažādas sajūtas – sāpes, karstumu, aukstumu, "elektrisko strāvu" u.c. Gandrīz katrs, ilgstoši atrodoties neērtā pozā, ir sajutis arī notirpuma sajūtu rokā vai kājā.

Pacel smagumu pareizi soli pa solim:
1. Pieej tuvu klāt priekšmetam
2. Pārliecinies, ka nekas nerada šķēršļus priekšmeta pārvietošanai
3. Novieto savas pēdas abās priekšmeta pusēs (vēlams, lai tās būtu plecu platumā)
4. Pirms cel smagumu, ieliecies ceļos
5. Cel priekšmetu, vienlaikus mēģinot noturēt taisnu muguru
Ceļot priekšmetus, būtiski, lai saglabātos muguras dabiskais izliekums, it sevišķi muguras lejasdaļā.
Ja priekšmets jāpārceļ no vienas vietas uz citu, centies griezties ar visu ķermeni, nevis tikai pagriezt ķermeņa augšdaļu.
Bieži vien kopēšanas papīra kaste vai kāds cits smagums birojā atrodas uz grīdas. Lai to paceltu, notupies uz viena ceļa, uzcel priekšmetu uz otra ceļa, piespied to ķermenim un tikai tad cel.
Novēršot klasiskās kļūdas smagu priekšmetu nešanā un pārvietošanā, Tu palīdzi savai mugurai. Lai šīs darbības kļūst par neatņemamu Tavas biroja dzīves ikdienu tāpat, kā ikdiena ir kopēšanas papīra nešana. Atceries parūpēties par sevi arī mājas apstākļos, kur arī smagu priekšmetu pārvietošana nav nekāds retums.
Tava mugura būs tev pateicīga!

Video pamācība - http://nesaap.lv/birojadzive/galerijas/ka-pareizi-celt-smagumus

Lapas