Rakstiet savu jautājumu uz nesap@nesap.lv. Atbilde tiks sagatavota divu nedēļu laikā.

 

Jautājums: Man ir sāpes zem lāpstiņas labajā pusē. Sākumā sāpēja ne tik traki, bet tagad tās kļuvušas neciešamas, ja nekustās, tad nav tik traki.
Vai vajadzētu aiziet pie ārsta?

Atbilde: Jūsu aprakstītie simptomi ir ļoti raksturīgi sēdoša darba cilvēkiem, kuriem ir izveidojusies mugurkaula skolioze un, iespējams, iztaisnota kakla daļas normālā, fizioloģiskā lordoze (pareizais izliekums). Parādās galvas sāpes, sāpes sprandas rajonā, starp lāpstiņām, izstaro uz krūšu kaulu vai ribu loku. Iesaku palūgt ģimenes ārstam nosūtījumu uz rentgenogrammu mugurkaula kakla un krūšu daļai, pēc tam griezties pie neirologa.

 

Jautājums: Man ik pa laikam sāp muguras jostas daļa. Vai es varu sākt skriet
no rītiem?

Atbilde: Pirmkārt, jānoskaidro sāpju iemesls.  Pēc tam būtu pareizi
nostiprināt muguras muskuļu korseti, un tikai tad sākt domāt par skriešanu.
Skriešana jāuzsāk ļoti pakāpeniski, un jāizvēlas speciāli skriešanai
paredzēti apavi - tiem jānodrošina laba amortizācija. Jāizvairās no
skriešanas pa cietiem segumiem, vislabāk ir skriet pa meža takām vai gar
jūru pa smiltīm.

Jautājums: Kāda augstuma papēžiem jābūt biroja apaviem?
Atbilde: Ieteicamais papēža augstums ir 2 līdz 4cm. Papēdim jābūt stabilam.
Jo augstāks papēdis, jo vairāk tiek novirzīts ķermeņa smaguma centrs, kas
savukārt ietekmē stāju un rada atsevišķu muskuļu grupu pārslodzi.

Jautājums: Cik lielam jābūt attālumam no sejas līdz monitoram?
Atbilde: Attālumam jābūt 60 cm (pieļaujama +/- 15cm nobīde).

Jautājums: Ko darīt, ja kakls paliek stīvs sēžot caurvējā?
Atbilde:

1. izvairīties no caurvēja
2. ja sāpes nepāriet, lietojiet Olfen™ pretsāpju plāksteri, kas palīdzēs novērst sāpes. Tas ir ērti lietojams, līdz ar to tas netraucēs
darbam un ikdienas aktivitātēm.

Jautājums: Man ir sāpes labajā plecā, kuras parādās nakti. Dienā nesāp. Darbs ir sēdošs pie datora. Katru rudeni un pavasari mokos ar plecu daļas muskuļu savilkumu.
Vai būtu kāds ieteikums?

Atbilde: Savilkums un sāpes sprandas rajonā un pelcu joslā ir ļoti raksturīgas tieši sēdoša darba darītājiem. Kakla skriemeļu Rtg-grammā parasti redzams iztaisnots kakla izliekums, parādās arī skriemeļu nestabilitāte, def. spondilozes pazīmes. Līdz ar to sistēmātiski un ilgstoši ir saspringti kakla muskuļi, starpskriemeļu diski un locōtavas tiek nepareizi noslogotas. Kā rezultāts – Jūsu minētie simptomi. Ar masāžu bieži vien nepietiek, vajadzētu izdarīt kakla skriemeļu Rtg.-grammu un tad neirologs vai fizioterapteits Jums varētu iemācīt pareizos ikdienā veicamos vingrojumus, kas atslogo kakla daļu un plecu joslu. Tas nav grūti un neaizņem daudz laika.

Jautājums: Man sāp spranda, bet tikai labajā pusē un naktis grūti pagulēt, ko man darīt?
Atbilde:
Droši vien Jums ir sēdošs darbs un ilgstoši tiek sasprindzināti kakla muskuļi un plecu josla – sevišķi labā puse, ja strādājat pie datora. Vienkāršs līdzeklis – vakarā uz sprandas un labā pleca uzlīmēt diklofenaku saturošu plāksteri un turēt pa nakti (12.st). Jāskatās, vai spilvens nav par augtu vai par zemu, lai naktī kakls neatrastos „šķībi”. Palīdzēs arī masāžas kurss, vienkārši vingrojumi kā atbrīvot kakla un plecu muskuļus.