Sagaidi rudeni ar B grupas vitamīniem!

Klāt rudens – laiks, kad novērtējam vasarā padarīto un gatavojamies ziemai. Nav svarīgi – esi pilsētnieks vai dzīvo laukos – darāmā ir daudz. Un, piekritīsi – nav patīkami, ja rudens darbi jādara ar sāpošu muguru. Lai visu varētu paveikt bez stresa un muguras sāpēm, roku tirpšanas un citiem nevēlamiem simptomiem, mūsu organismam nepieciešami B grupas vitamīni.

B grupas vitamīnus var uzņemt ar pārtiku. Ikdienas ēdienkartē ieteicams iekļaut labības produktus, maizi, pupas, zirņus, riekstus, olas, zivis, kartupeļus, aknas, nieres. Īpaša uzmanība jāievērš veģetāriešiem, dažādu diētu ievērotājiem, kam B vitamīnu deficīts var rasties, šos vitamīnus pilnvērtīgi nesaņemot ar uzturu. Jāuzmanās arī veciem cilvēkiem  - arī viņiem organismā var pietrūkt šie vitamīni.

B grupas vitamīnus organisms pastiprināti patērē, palielinoties fiziskajai un garīgajai slodzei, stresa situācijās, arī pēc infekciju slimībām. Tādēļ šīs grupas preparātus ieteicams uzņemt papildus – īpaši rudenī pēc vīrusu infekcijām, hroniska noguruma sindroma, muguras sāpju gadījumos.

B grupas vitamīni nodrošina daudz un dažādas organisma sistēmu funkcijas.  B1 vitamīns ir svarīgs nervu sistēmai, asinsrites sistēmai un muskulatūras darbībai. B6 vitamīns palīdz smadzenēs ražot vielas, kurām ir būtiska loma miega un ēstgribas regulācijā, kā arī sāpju sajūtas mazināšanā. B12 vitamīns nepieciešams nervu sistēmas slimību, piemēram, neirītu - nervu iekaisumu, radikulītu ārstēšanai un profilaksei, kā arī normālai asinsradei.

B grupas vitamīni no seniem laikiem tiek lietoti neiroloģijā un kardioloģijā kā “nervu vitamīni”. Daudzo B grupas preparātu klāstā vajadzētu izvēlēties tādus, kur B vitamīni ir pietiekami lielās devās un optimālā kombinācijā.

Palīdzi savam organismam pilnvērtīgi darboties!

Par B grupas vitamīnu nozīmi rudenī (un ne tikai!) konsultēja Inese Blumberga – medicīnas doktore, neiroloģe, osteorefleksoterapeite no Rīgas, “Veselības centra 4”.