B grupas vitamīnu nozīme pavasara sezonā

Pēc ziemas, kas šogad tiešām bijusi ļoti gara un mantojumā atstājusi spēku izsīkumu, pavasarī līdz ar sauli gribas būt enerģiskiem, dzīvespriecīgiem un labā fiziskā formā! Šajā laikā arvien biežāk domas kavējas arī pie veicamajiem darbiem – ko stādīsim, kā būvēsim, remontēsim utt. Lai visu varētu paveikt bez stresa un muguras sāpēm, roku tirpšanas un citiem nevēlamiem simptomiem, mūsu organismam nepieciešami B grupas vitamīni.

Ikdienas ēdienkartē ieteicams iekļaut labības produktus, maizi, pupas, zirņus, riekstus, olas, zivis, kartupeļus, aknas un nieres. Īpaša uzmanība jāpievērš veģetāriešiem un dažādu diētu ievērotājiem, kam B vitamīnu deficīts var rasties, šos vitamīnus pilnvērtīgi nesaņemot ar uzturu.

B grupas vitamīnus organisms pastiprināti iztērē palielinoties fiziskai un garīgai slodzei, stresa situācijās, arī pēc infekciju slimībām. Tādēļ šīs grupas preparātus ieteicams uzņemt papildus – īpaši pavasarī pēc vīrusu infekcijām, hroniska noguruma sindroma, muguras sāpju gadījumos.

B grupas vitamīni nodrošina daudz un dažādas organisma sistēmu funkcijas. B1 vitamīns ir svarīgs nervu sistēmai, asinsrites sistēmai un muskulatūras darbībai. B6 vitamīns palīdz smadzenēs ražot vielas, kurām ir būtiska loma miega un ēstgribas regulācijā, kā arī sāpju sajūtas mazināšanā. B12 vitamīns nepieciešams nervu sistēmas slimību, piemēram, neirītu - nervu iekaisumu, radikulītu ārstēšanai un profilaksei, kā arī normālai asinsradei.

B grupas vitamīni no seniem laikiem tiek lietoti neiroloģijā un kardioloģijā kā “nervu vitamīni”. Daudzo B grupas preparātu klāstā vajadzētu izvēlēties tādus, kur B vitamīni ir pietiekami lielās devās un optimālā kombinācijā.

Palīdzi savam organismam darboties pilnvērtīgi!

Uzzini vairāk par medikamentiem, kas satur B grupas vitamīnus.

Par B grupas vitamīnu nozīmi pavasarī konsultēja Inese Blumberga – medicīnas doktore, neiroloģe, osteorefleksoterapeite no Rīgas, “Veselības centra 4”.